• 29
    Avg

    “Dermatološko testirano” – kaj to pomeni?

    https://www.milnica.si/blog/dermatolosko-testiranje-kozmetike-kaj-to-pomeni/
    by

    Naše police v kopalnici so polne kozmetičnih izdelkov, ki imajo na nalepkah napisano npr. ”DERMATOLOŠKO TESTIRANO” ali “ANTI AGING”. Gotovo ste kdaj videli tudi kakšen TV oglas s podrobnimi slikami PRED in PO nanosu izdelka. Takšne trditve lahko prepričajo kupca, da je izdelek varen in deluje. Jih lahko zapiše kdorkoli? Kaj pravzaprav trditev “dermatološko testirano” zares pomeni? Lahko verjamemo tem zapisom na deklaracijah kozmetičnih izdelkov?

    Tale članek smo pripravili v sodelovanju z laboratorijem J.S. Hamilton, kje izvajajo dermatološka testiranja kozmetičnih izdelkov. Informacije bodo gotovo koristne tako za tiste, ki kozmetične izdelke prodajate, kot za vse nas, ki jih kupujemo in uporabljamo 🙂

     

    Kaj “dermatološko testirano” zares pomeni?

    “Dermatološko testirano” pomeni, da je izdelek preizkušen na ljudeh, testiranje pa je opravljeno v neodvisnem laboratoriju v sodelovanju z dermatologom, ki je testiranje nadzoroval in na koncu podal svoje strokovno mnenje. Eden od pogostih dermatoloških testov, ki so nujni za registracijo kozmetičnega izdelka, je tako imenovani »patch test«. Možni so seveda tudi drugi dermatološki testi, s katerimi ugotavljamo in potrjujemo delovanje ter učinkovitost kozmetičnega izdelka. Vsi dermatološki testi morajo biti izvedeni v neodvisnem laboratoriju.

    Osnovni dermatološki test (prej omenjeni patch test) preverja, ali kozmetični izdelek v kontaktu s kožo povzroči draženje in vnetje. Testiranje je izvedeno na 20-25 posameznikih, stanje kože pa je ocenjeno po 48 in 72 urah od časa nanosa kozmetičnega izdelka. Testiranje se izvaja pod nadzorom dermatologa, ki na koncu študije poda strokovno mnenje.

     

    Testiranje za navadno in občutljivo kožo

    Dermatološko testiranje patch test

    Patch test

    Patch teste se prilagodi vrsti kozmetičnega izdelka. Lahko se opravi dermatološko testiranje, izvedeno na normalni koži. Pri tej študiji sodeluje 25 prostovoljcev z normalno kožo, brez preteklih preobčutljivostnih reakcij na kozmetične izdelke in čistila. Tovrstno testiranje je priporočljivo za kozmetične izdelke, ki niso namenjeni predelu okrog oči ali intimnim predelom ter so namenjeni normalni koži odraslih.

    Druga možnost je opravljanje razširjenega dermatološkega testiranja ali hipoalergenega dermatološkega testiranja. Ta študija je opravljena na 50 posameznikih. Polovica preizkušancev ima normalno kožo, druga polovica pa občutljivo kožo (posamezniki, ki so v preteklosti že imeli preobčutljivostne reakcije na kozmetične izdelke in čistila). Tovrstno testiranje je priporočljivo za kozmetične izdelke, ki so namenjeni ljudem z občutljivo kožo, otrokom in za izdelke namenjene za predel okrog oči ter intimne predele.

    Kaj proizvajalec kozmetičnega izdelka s temi testi pridobi? Na podlagi rezultatov lahko proizvajalec na embalažo pripiše trditev “dermatološko testirano” (ang. ”dermatologically tested”) ali “izdelek ne draži kože” (ang. “non-irritating”). Tako potrdi varnost svojega izdelka z znanstveno veljavnostjo.

     

    Kakšne trditve lahko zapišemo na nalepko izdelka?

    Za izdelovalce kozmetike je pomembno konstantno zagotavljanje varnih in učinkovitih kozmetičnih izdelkov. Pri izdelovanju kozmetike morajo biti pozorni na sestavine, ki niso dovoljene in sprejemljive, poleg tega pa morajo biti previdni tudi pri trditvah, ki jih navedejo na deklaracijo izdelka. Čeprav uporabijo najboljše sestavine, ki so na voljo na trgu in so prepričani, da so izdelali najboljši kozmetični izdelek, na deklaraciji ne smejo navesti trditev, ki niso znanstveno potrjene (npr. “anti-aging” ali “izdelek zmanjša obrazne linije in gube”). To je seveda dobro za nas, kupce, da ne nasedemo na izmišljene obljube (žal niso vsi izdelovalci kozmetike pošteni pri svojem delu).

    Tovrstne znanstvene študije, ki delovanje in učinkovitost izdelka znanstveno potrdijo, morajo proizvajalci kozmetike izvesti v neodvisnem laboratoriju in šele po pridobitvi rezultatov smejo takšne in drugačne trditve pripisati na nalepko izdelka.

     

    Študije učinkovitosti – osnova za različne trditve

    Testi učinkovitosti so podlaga za dovoljenje za navedbo različnih trditev na deklaraciji izdelka. Lahko jih kombiniramo tudi s podrobnim vprašalnikom, ki ga izpolnijo prostovoljci, ki so izdelek uporabljali. To izdelovalcem kozmetike omogoča pridobitev neodvisnih mnenj o preizkuševanem izdelku – kaj o njem menijo resnični uporabniki.

    Proizvajalci lahko izbirajo med dvema vrstama študij:

    Neinštrumentalne študije učinkovitosti (in-use)

    In-use testi (test potrošnikov) temeljijo na izkušnjah prostovoljcev. Ti ocenijo izpolnjevanje pričakovanj za določen izdelek, ki ga uporabljajo v normalnih pogojih. In-use testi so v veliko pomoč pri razvoju novih izdelkov, za oceno ali bodo potrošniki zaznali npr. spremenjeno formulo, za določitev potencialno najbolj obetavnih izdelkov in tudi za utemeljitev trditev o delovanju kozmetičnega izdelka. Glavno načelo in-use študije je, da izbrani posamezniki testiran kozmetični izdelek uporabljajo na dnevni bazi in upoštevajo navodila glede pogostosti uporabe. Študija se lahko izvaja pod nadzorom ustrezne strokovne osebe oz. specialista, odvisno od vrste testiranega izdelka in želje proizvajalca.

    Instrumentalne študije učinkovitosti

    Meritve kožnih parametrov objektivno potrdijo učinkovitost kozmetičnega izdelka in omogočajo zapis ustreznih trditev na deklaraciji izdelka, npr.:

    • Izdelek izboljša hidracijo kože

    • Izdelek izboljša vlažnost kože

    • Izdelek zmanjša drobne linije in gube (anti-aging)

    • Izdelek zmanjša mastnost kože

    • Izdelek izboljša piling kože

    • Izdelek zmanjšuje spremembe pigmentacije kože

    • Izdelek izboljša enakomernost tena kože

    • Izdelek izboljša videz brazgotin

    • Izdelek zmanjša videz starostnih peg

     

    Kje lahko opravite testiranja izdelkov?

    Članek smo pripravili v sodelovanju z neodvisnim akreditiranim laboratorijem J.S. Hamilton, kjer izvajajo vsa v članku omenjena testiranja kozmetičnih izdelkov. Če želite več informacij, bo najbolje, da jih kontaktirate na email ljubljana@hamilton.com.pl ali telefon 040 252 199. Odklikate lahko tudi na njihovo spletno stran (v angleščini, saj gre za mednarodni laboratorij). Če vas zanimajo cene: te se običajno gibljejo med 35€ – 470€, odvisno od testa in samega izdelka.

     

    Boste testirali svoje izdelke?

    Lepo bi bilo, če bi bili vsi izdelovalci kozmetike odkriti in vsi kupci popolnoma informirani o sestavinah in učinkih. Žal v praksi ni povsem tako – kupci nasedamo na visokoleteče trditve, nepošteni proizvajalci pa to kar lepo izkoriščajo. Seveda ni vsak izdelek brez tovrstnih testov slab, je pa gotovo bolje, če se lahko pri izbiri naslonimo tudi preverjene trditve (sploh, kadar proizvajalca ne poznamo posebej dobro). Upam, da zdaj malo bolje poznate pomen dermatološkega testiranja in vas bodo manj “prinašali okoli” 🙂

    V kolikor pa svoje kozmetične izdelke prodajate, pa upam, da ste dobili nekaj uporabnih informacij in se boste lažje odločili o smiselnosti raznih testiranj za svoje izdelke.

Komentarji